lørdag 18. september 2010

Lampe-gjenbruk og noen bruktfunn

I uthuset i Lunden fant jeg en lampeskjerm som var hjemmelaget.
Jeg må innrømme at jeg har sett finere stoff,
og siden det var temmelig slitt, tok jeg det like godt av.

Jeg sydde ny skjerm av noe linstoff jeg hadde liggende
og kantet den med et passende bånd. Veldig enkelt,
selv for en som aldri har sydd lampeskjermer før.




Nå er det bare å finne en lampe som passer til skjermen,
og så skal den få komme inn i hovedhuset i Lunden igjen.



Brukt-og antikkbutikker blir hyppig besøkt for tiden,
en kan jo ikke risikere at huset virker tomt og trist
når det en gang står ferdig...
Denne hyllen fant vi på gjenbruksbutikken,
og fine hyller har man alltid en plass til.



Jeg blir alltid like fornøyd når jeg finner fine ting fra Egersund,
Stavangerflint eller Figgjo, og kjøkkenet i Lunden kommer nok
til å bære preg av min forkjærlighet for disse produsentene.

Fat fra Stavanger Flint


Fat fra Figgjo Flint





3 kommentarer:

Grønnsakshagen sa...

Lampeskjermen ble flott! Det var en god ide:-)

Wenche sa...

For ett flott hus!!! Og for en jobb dere har forann dere. Skal bli gøy å følge med!!Masse lykke til.
Ønsker dere en fin helg:)

Huset i Lunden sa...

Takk for det, og riktig god helg til deg også!

Legg inn en kommentar