søndag 11. september 2011

Høstlig i Lunden


Dette var det som møtte oss i dag da vi kom i Lunden;  ingen tvil om at høsten er kommet. At en ku hadde gjort fra seg i tunet vårt var litt mer spesielt, men det skal dere slippe å se bilde av...




I dag var det pussing og grunning av vinduskarmer i stua som stod på tapetet, og når utgangspunktet er som dette viser det fort igjen når en gjør noe.



Først måtte det skrapes en god del, og så kunne vi ta pussemaskinen frem. Som med vinduene, viste det seg fort at under all den flassende malingen er treverket av helt topp kvalitet.




Det ser ut som om vinduskarmene har vært lyseblå (!) en gang i tiden. Et litt uvanlig fargevalg, kanskje.



Så ble karmen grunnet med vannbasert grunning.



Kontrasten til vinduene som enda står i kø for make-over er påfallende...




Det vokser masse forskjellige typer sopp rundt huset, og litt fotografering av høstmotiver må en ta seg tid til innimellom jobbingen.












4 kommentarer:

Bondekjerringa sa...

Nå har jeg kost meg lenge med bloggen din. Ser dere gjør en super jobb, og jeg er mektig imponert over renoveringen av de gamle, sjarmerende vinduene. Slike vinduer hadde vi i vårt hus, men vi måtte bytte siden det var ikke håp for de vi hadde. Gleder meg til å følge oppussingen videre, så nå har du en ny følger! Kjekt å følge slike prosjekter :) :) Ha en nydelig uke!

KKvinneblogger sa...

Høsten kan være en deilig tid når man får gjort noe som synes og samtidig har tid til å nyte naturen og fargene :)

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Det er mye arbeid! Men godt arbeidsverktøy gjør susen. Det blir veldig fint!
Flotte sopp-bilder! Dere er gode!:-)
Ha en fin onsdagskveld!
Klem:-)

Grip dagen sa...

Denne bloggen har jeg aldri sett før. Jeg er helt imponert over arbeidet deres på det gamle huset.
Så grundige og flinke dere er. -Og for et mot!!!
Når ungene er ute av reiret drømmer husbonden og jeg også om et gammelt hus som ligger litt øde til. Frem til da er det bare å la seg inspirere og å drømme.
Det ser skikkelig idyllisk ut i Lunden!
Høstlig hilsen fra Marit

Legg inn en kommentar