lørdag 29. desember 2012

Romjulskos

 
 
 
 
En avslappingstur til Lunden i romjulen (dvs. "brøytemannskapet" er kanskje ikke helt enige i den betegnelsen...), var koselig og litt uvant. Det er sjelden vi er her uten å gjøre noe i huset, men denne dagen skulle vi bare kose oss.
 
 


Innimellom rådyrsporene i bakken ble det laget en flott "bob-bane"
 og farten på brettene var upåklagelig!
 
 
 


Moro for både små og store :o)
 
 
 
 
 
En hest med slede her så hadde en hatt det perfekte julekortmotivet.
 
 



Å grille pølser på bål er fortsatt den enkleste måten å lage mat på i Lunden,
og så er det jo veldig koselig da.
 
 
 

Litt enkel julepynt for å få den rette stemningen...
 
 
 
 

...clementiner og julebakst i en gammel, rød boks...
 
 
 
 
 
...og så er det klart for romjulskaffe i stua!
 
 
 
 


Dette var en slags test på hvordan det vil bli å feire jul i Lunden, og jeg må si at den absolutt ble bestått; nå gleder jeg meg enda mer til å pynte og feire jul her!
Snøen, stillheten og de gamle tingene er alle med på å danne en fin ramme rundt julehøytiden,
synes jeg.
Vi dro hjem veldig fornøyde etter en koselig dag i Lunden og med enda mer motivasjon
til å ta fatt på resten av restaureringen!
 
 
 
P.S. I dag dumpet skiltet fra Ramsign som skal være på spiskammerdøren vår, ned i postkassen!
Da må det bli en tur til Lunden igjen snart for  montere det - bilder kommer :o)


7 kommentarer:

Hanne Margrete sa...

Å så koselig! Dere kommer til å få det så kjekt der! Herlige landlige omgivelser og det fine gamle huset! Likte den gode stemningen på kaffebordet der. Blir det jul i lunden neste år kanskje?
Klem fra Hanne:-)

Caroline sa...

For en flott plass!!!
Tenker dere koste dere både med aking og pølser på bålet:)
Koselig stemmning på kaffebordet!
Ønsker dere videre fine romjulsdager og et godt nyttår:)
Klem Caroline

Maris Gyngestol sa...

Vakre bilder av et nydelig hjem! En romjulsdrøm i mine øyne! :) Ønsker dere en fin nyttårsfeiring! :)

-Mari

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Du og du så koselige bilder!!
Og så nydelig med all snøen. (selv om det byr på masse ekstra-arbeid)
Kjekt å ake og jeg ser for meg hvilken fart dere fikk. Tidligere år måtte vi utstyre ungene med redningsvester da de satte utfor bakkene. For i enden av bakken er jo sjøen. All snøen vi fikk til jul, forsvant like plutselig som den kom og siden har det vært regntunge dager.
Lykke til videre med oppussingen. Dette lover godt for koselige julefeiringer i Lunden.
Takk for koselige kommentarer i året som har gått. Gleder meg over dine innlegg. Og ønsker dere en flott nyttårsfeiring!

Stor klem fra Hjørdis

Sommerhuset i bakken sa...

Ja, det kaller jeg skikkelig romjulskos! Sukk! Det så utrolig hyggelig ut - både med utelek og med innekos ;-) Flotte bilder du har tatt! Det ser ut som dere har hatt noen fantastisk fine romjulsdager.

Jeg ønsker deg en super søndag og en riktig flott nyttårsfeiring!

Brunt sukker sa...

herlige bilder
koselig blogg
som jeg la meg til å føller
håper du titter inn til mrg også
nyt dagen
klem eli:))

Valen-Utvik sa...

Hei

På julaften sendte vi deg følgende melding på din blogg i mangel på en annen epost adresse til deg, så nå prøver påny her.

Hei Mona!

En riktig god jul i stua - og vi kommer med et forhåpentligvis gledelig budskap; du er trukket ut som vinner i Cornelias Hus jule-GIVE AWAY!

Send en epost til shopping@corneliashus.no med din postadresse, så får du gavekort på 1000 kr fra oss :)

Ønsker deg og din en strålende jul og takk for at du var med i vår give away!

Legg inn en kommentar