søndag 29. september 2013




Noen nye innkjøp ble med til Lunden i dag -
noe var nytt og noe var brukt.
Kjøkkenhåndklær får en aldri nok av,
og dette fra Ib Laursen passet fint inn på kjøkkenet vårt.





Slike hollandske krukker har ofte en litt for høy pris til at jeg føler for å kjøpe dem, men denne fikk jeg billig fordi det ene håndtaket er ødelagt.





Jeg synes krukken er minst like sjarmerende med en skjønnhetsfeil, og som vase til en høstlig bukett av blåbærlyng og rogneblader passer den perfekt.




Jeg ser den allerede for meg med
hvite tulipaner i når de kommer i butikken,
men enn så lenge får vi nyte de fine høstfargene.




 
Egersundskåler med blå kant er jeg alltid kjapp å sikre meg når jeg kommer over dem;
 de er veldig klassiske og kan brukes til det meste.
Fyllt med høstens røde epler er den både nyttig og dekorativ.
 
 


Det er så koselig å ha disse kalvene på
beitet ved siden av huset vårt.
Denne kalven var bare nydelig med hjerte i pannen :-)





Fra denne vinkelen ser det nesten ut
 som om veggen er ferdigkledd, men så vel er det ikke.
 
 
 
 
 
Den ser riktignok bedre ut enn forsiden av huset...
 
 


...men helt ferdige ble vi ikke i dag heller. Det er ikke å stikke under en stol at ting tar lenger tid med et gammelt hus der en hele tiden må justere for skjevheter.
 Ikke bare å slenge på panelen her, nei ;-) I tillegg ble rafta og vindskiene skrapt for maling og grunnet i dag, og vannbordene på vinduene ble også grunnet.
 En økt til burde holde for å få veggen helt ferdig.



Ha en fin-fin uke og god høstferie
til de som er så  heldige å ha det :-)

3 kommentarer:

Maria - Min oldemors hus sa...

Ting Tar Tid i gamle hus, ingen tvil om det. Men som ei sa til meg: Det er jo sånn restaurering som SKAL ta tid. Og hun har jo et poeng. (",)
Flotte bakeboller!

Brunt sukker sa...

JA TING TAR TID
DET ER HELT SANT GAMLE HUS ER GAMLE HUS;)
SÅ FLOTTE TING DU HAR FÅTT TAKI
NYT SØNDAGEN
KLEM ELI:)

Mor Inger`s hus sa...

Å restaurere gamle hus er tidkrevende, men så blir jo resultatet bra.
Så fine saker du har fått tak i - de gamle bakebollene er så sjarmerende.

:) Inger

Legg inn en kommentar