lørdag 2. november 2013

Bruktfunn

 
 

Det er alltid gøy å finne fine eksemplar av gammel,
 norsk fajanse på bruktbutikkene.
 Denne gangen var jeg så heldig å finne MYE
fin fajanse på èn gang!

 
 

Komplett kaffeservise til 6, 12 ekstra fat
og 4 ekstra tefat til 300 kr
 synes jeg er et kupp!
 
 
 
 
Serviset er fra Figgjo og jeg tror
det  heter "Marie". Det er kanskje
mest kjent med grønn, gul eller
blå dekor. Jeg har noen skåler
i "Blå Marie" fra før og synes
det er veldig fint...





...men liker også den enkle og fine
varianten i hvitt.




Jeg fant også en artig, gammel kakeboks fra
danske Bisca. Likte så godt motivet
og fargene på denne boksen,
og ser for meg at den kan bli en
fargeklatt på kjøkkenet i Lunden :-)





 
Ha en fortsatt fin helg!





9 kommentarer:

Brunt sukker sa...

Å SÅ FLOTTE TING
SERVISE VAR HELT NYDLI
NYT SØNDAGEN
KLEM ELI:)

Anonym sa...

For et kupp! Det var et nydelig servise :-)
*Hilde*

Skogland sa...

Nydelig servise! Så heldig du var :) Tror jeg må ta meg en tur i bruktbutikken snart jeg også ;)
God søndag!

Sommerhuset i bakken sa...

Så flotte skatter du har fått tak i! Nydelige servise og herlig boks ;-)

Ha en fantastisk fin søndag! Her øsregner det, så i dag er det en skikkelig innedag ;-)

Gamlestogo sa...

Hei hei :-)
Tusen takk for fargenavn!! Skal titte i fargekartet i kveld :-) moro!
Så mye nydelige ting du fant på bruktbutikken...en skatt!! Serviset var nydelig! Og kakeboksen var kjempe fin! Så heldig du var!
Ha en fin søndag!
Ingrid :-)

Unknown sa...

For noen flotte skatter du har funnet.
Lenge siden jeg har vert på skattejakt, føler virkelig jeg trenger en rundtur på flere av bruktbutikkene nå.

Ha en flott søndag.
klem

Caroline sa...

wow,serviset er nydelig!
Å til den prisen hadde ikke jeg heller nølt med å kjøpe det,et skikkelig kupp!
Så koselig med slike gamle flotte skatter;)
Ønsker deg en fin ny uke!
Klem Caroline

Maria - Min oldemors hus sa...

Flott servise, og ikke minst at du fant så mye. (",)

Mitt i stua sa...

Nydelig. De var du heldig med.
Legger meg til som følger. Her kommer jeg gjerne tilbake :)
Mvh
Cecilie

Legg inn en kommentar