onsdag 11. februar 2015




Gamle glasskåler finner en ofte på bruktbutikken til en grei pris.
Finner jeg noen som er ekstra fine eller spesielle tar jeg de med, slik som denne til 10 kr. 





Både mønster og farge var spesielt flott, synes jeg.




Slike skåler kan en bruke til sukker, syltetøy, godteri
eller f.eks. til teposer.



 

Pukka-te er en favoritt, og selv om boksene er fine i seg selv,
 kan det være koselig å bruke en skål til legge teposene i når en har gjester.








Her er en annen variant i grønt glass som også ble med hjem.



 








 

Te-boksen med reklame for ABC-te fra Olaf Ellingsen A/S
er litt preget av tidens tann, 
men kommer likevel til å bli dekorativ på kjøkkenhyllen i Lunden.

Opp gjennom årene har jeg funnet både tekannen og serveringsbrettet med samme reklame, så da måtte jeg selvsagt ha boksen også da den dukket opp i butikken.
Her kan du se andre kreative måter å drive te-reklame på ;-)



 

Lokket kan ikke tas av, men har en luke som kan felles opp sånn at teen kunne tømmes ut av boksen.




Her tok man ingen sjanser og trykket like godt fremgangsmåten 
på hvordan man brygget ABC-teen bak på serveringsbrettet :-)

(Bildet er lånt fra Digitalmuseet.no)






Kos deg med teen din og ha en fortsatt
fin uke :-)


2 kommentarer:

angie sa...

glassbollen er vakker, jeg elsker deres dekorasjon !!!

elsker hilsener fra angie fra Tyskland

Unknown sa...

Så fine glassboller! Du har satt sammen så delikate farger. Takk for inspirasjon!:)

Legg inn en kommentar